Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaCube
Normalny Palacz

Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:52, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
sztos19 napisał: | Koniec silników V6 i V8 - zastąpią je cztery cylindry;
[link widoczny dla zalogowanych] |
Taki trend będą utrzymywać w większości szajscy producenci typu volkswagen, małe silniki na turbie, niestety, volvo chińskie gó*** to samo. Do domu przychodzi mi co parę miesięcy gazetka z Hondy, mama jeździ i co mnie zaskoczyło, że w normalnej ofercie będzie benzyna V6 ponad 2 litry nie wiem czy nie 3 nawet, nowa technologia takie samo spalanie jak w niższych pojemnościach, większa moc- i o to chodzi. Tak samo Jeep, ostatnio w TVN Turbo mówili, większość idzie w małe silniczki z doładowaniem, Jeep trzyma klasę i ładuje V8 ponad 4 litry. Kryzys niestety.
Ostatnio zmieniony przez JaCube dnia Wto 20:52, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
ryanwolfe
VIP

Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 1438
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:02, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
U mnie w domu odkąd pamiętam zawsze były japońskie samochody i nigdy nie było jakiejś poważnej awarii, zawsze jak już coś się działo to były to tylko rzeczy pomniejsze, choć czasami denerwujące-widocznie mamy szczęście do samochodów Co do kwestii przebiegu to te współczesne silniki więcej niż 400 000 w wyjątkowych przypadkach 500 000 nie pociągną. Ojciec ma w swojej Land Cruiser nabite 300 000 przebiegu i ostatnio na przeglądzie sam serwisant mu radził, żeby powoli się przymierzał do wymiany.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arkawroc
Normalny Palacz

Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:35, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
moje picasso ma 350 tys km i zgadnijcie ile razy mnie zawiódł?????????? a jeżdżę naprawdę dużo!!!!!!!! Kwestia dbania , a elektronika i owszem może być zawodna, moje auto jest też naszpikowane tym dobrodziejstwem żadnego pokrętła nawet nie mam, wszystko guziczki przyciski i sensory
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ryanwolfe
VIP

Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 1438
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:45, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Ojciec też sporo jeździ w najróżniejszych warunkach, czasami także w tych z gatunku trudnych. Serwisant mu uczciwie powiedział, że przy takich przebiegu już mogą zacząć się problemy i że jeżeli chce mieć spokojną głowę to powinien powoli zacząć myśleć o zmianie. Rodzice muszą mieć auta cały czas sprawne i do dyspozycji także zawsze wymieniają je przy przebiegach 300-350 000. Ojciec planuje wymianę gdzieś pod koniec roku, auto mamy ma 200 z hakiem więc jeszcze z rok pewnie pojeździ.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
loony
Moderator

Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leszno/Wroclove Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:54, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
@JaCube - kryzys? Moim zdaniem durne ograniczenia i walka z 'globalnym ociepleniem'. Bo auto jak ma mniejszy silnik, to wydziela mniej dwutlenku węgla i inne takie pierdolenie. Wiecie co jest najlepsze? Że jedna erupcja wulkanu wydziela tyle CO2 ile wszystkie samochody na świecie przez 80 lat...
Downsizing, czyli ograniczanie pojemności, ale wzrost mocy poprzez turbo/kompresor, jest tylko napędzaniem koniunktury warsztatów i serwisów. Bo silnik 1.2 który ma 140km mocy jest już całkiem wysilony, przez co skraca się jego żywotność i podwyższa awaryjność. A złe użytkowanie turbo powoduje awarie, a co by nie powiedzieć - ludzie nie potrafią jeździć z turbodoładowanymi silnikami. I jeszcze te genialne systemy 'start-stop' w samochodach z turbo...
Teraz po prostu jest 'moda' na walkę z 'globciem' przez co tracą wszyscy. Tu nie chodzi o kryzys, tylko o ograniczenia, które narzucają różne powalone rządy.
----
@ryanwolfe - współczesne silniki po 400-500 tysięcy przebiegu? Współczesne auto ma się rozsypać przy 120 tysiącach, oczywiście po zakończeniu gwarancji, po to by napędzać serwisy i warsztaty. Kiedyś faktycznie robiło się samochody na lata, co widać chociażby po mercedesach 190 (znajomy ma takiego z niesmiertelnym 2,5 gołym dieslem i przebiegiem 540 tysięcy. A wcześniej jeździło to na taryfie w niemczech) albo Golfach 2, które jeśli nie były bite, to nie mają grama rdzy.
Niestety, teraz liczy się tylko kasa i zysk. I ze wszystkim tak jest, począwszy od sprzętu agd i rtv
Ostatnio zmieniony przez loony dnia Wto 21:59, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ryanwolfe
VIP

Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 1438
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:19, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Widziałem kilka takich wcale nie-starych autek z przebiegami powyżej 400 000, ich stan oczywiście był już agonalny...Japończyki jeszcze się w miarę dobrze trzymają, jak pisałem wyżej w nas w domu samochody dożywają tych 300-350 000-uważam że jak na współczesne warunki te 350 000 to i tak bardzo dobry wynik, dalej nie eksperymentujemy. Druga sprawa jest taka, że szczególnie ojciec dużo jeździ w interesach, także te 300 000 w 4-5 lat nabije. Ten Land Cruiser, którego ma teraz w maju będzie miał cztery lata, więc stare auto to nie jest, ale właśnie ze względu na przebieg trzeba się już rozglądać za nowym. Na razie tak wstępnie, ale prawdopodobnie będzie to kolejny Land Cruiser
Ostatnio zmieniony przez ryanwolfe dnia Wto 22:20, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sztos19
VIP

Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 2773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:25, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
arkawroc napisał: | moje picasso ma 350 tys km i zgadnijcie ile razy mnie zawiódł?????????? a jeżdżę naprawdę dużo!!!!!!!! Kwestia dbania , a elektronika i owszem może być zawodna, moje auto jest też naszpikowane tym dobrodziejstwem żadnego pokrętła nawet nie mam, wszystko guziczki przyciski i sensory |
Arkawroc to widocznie dobry egzemplarz trafiles, tez slyszalem o róznych samochodach [które powszechnie uwaza sie, za bardzo awaryjne], ze sa bezproblemowe i sluza calymi latami. Ale generalnie patrzac na wszystkie samochody francuskie [wedlug statystyk], sa to auta przepiekne, ale niestety zawodne i nic tego nie zmieni [nawet wyjatek, taki jak twój]..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
merkury
Zaawansowany Palacz

Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:24, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
loony napisał: | @JaCube - kryzys? Moim zdaniem durne ograniczenia i walka z 'globalnym ociepleniem'. Bo auto jak ma mniejszy silnik, to wydziela mniej dwutlenku węgla i inne takie pierdolenie. Wiecie co jest najlepsze? Że jedna erupcja wulkanu wydziela tyle CO2 ile wszystkie samochody na świecie przez 80 lat...
Downsizing, czyli ograniczanie pojemności, ale wzrost mocy poprzez turbo/kompresor, jest tylko napędzaniem koniunktury warsztatów i serwisów. Bo silnik 1.2 który ma 140km mocy jest już całkiem wysilony, przez co skraca się jego żywotność i podwyższa awaryjność. A złe użytkowanie turbo powoduje awarie, a co by nie powiedzieć - ludzie nie potrafią jeździć z turbodoładowanymi silnikami. I jeszcze te genialne systemy 'start-stop' w samochodach z turbo... |
Raczej cena benzyny. Dla amerykanie choć mają kilkakrotnie tańszą benzynę od nas i zarabiają 3x więcej piszczą kiedy widzą ceny benzyny jak japońskie dziewice. Czysta ekonomia- nic więcej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sztos19
VIP

Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 2773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:47, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Tyle ze amerykanie kochaja samochody z duzymi silnikami, dla nich auto np.80 czy 100 konne to suszarki albo piszczydelka. Tam pojemnosci rzedu 3000 czy 4000 litra nie robia wrazenia, inna sprawa ze w USA zawsze cena benzyny byla niska, glównie z powodu malych podatków, akcyzy i innych oplat [które w Polsce zajmuja polowe ceny benzyny].
|
|
Powrót do góry |
|
 |
loony
Moderator

Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leszno/Wroclove Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:51, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
@merkury - wybacz, ale nie masz racji
A amerykanie już dawno ogarnęli się z silnikami rzędu 7-8 litrów, i teraz przeciętna amerykańska fura ma około 2,5 litra.
Gdy w latach 70 'kryzys' zapukał do drzwi USA, to zmniejszyli pojemności silników z 8 - 8.8 litrów... do 6
Ostatnio zmieniony przez loony dnia Wto 23:54, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
merkury
Zaawansowany Palacz

Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:52, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Raczej dzięki Ich polityce międzynarodowej- Obama (czyt. Osama) ją zaprzepaszcza. Na mnie 3000 litra robią wrażenie (rozumiem, że chodziło Ci o cm3 ). Do rzeczy, amerykanie rezygnują z tych ogromnych samochodów i przesiadają się do ekonomicznych- tak kończą się rządy terrorystów
[edit]
@loony jestem w stałym kontakcie z amerykanami (houston słyszycie mnie?) wiem jak reagują na teraźniejsze ceny benzyny- drożyzna!
Ostatnio zmieniony przez merkury dnia Wto 23:54, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
loony
Moderator

Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leszno/Wroclove Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:58, 16 Kwi 2013 Temat postu: |
|
@merkury - to w takim razie zdecuduj się czy mówisz o downsizingu w europie czy w stanach. Bo jeśli mówisz o sytuacji w europie, to powtarzam, nie masz racji.
A jesli mówisz o sytuacji w usa, to owszem - kiedyś amerykańskie hemi wyciągały po 120-130 koni mechanicznych z pojemności rzędu 6.2 litra. Teraz 120 koni robi się na odprężonym 1.6, który spala 6x mniej paliwa. Czy to rządy Obamy? Nie wiem, ale kryzysów paliwowych było kilka, po których radykalnie obcinało się pojemności, a szło po prostu w ekonomię i logikę.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
merkury
Zaawansowany Palacz

Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 0:17, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Od początku piszę o Amerykanach. Nie wiem na co mam się decydować
|
|
Powrót do góry |
|
 |
roberto2012
Administrator

Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 3613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 1:40, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Jest od pyty takich małolitrażowych samochodów teraz, bo i paliwo jest drogie i jest ta cała moda na ekologiczne, zdrowie i zielone ( ) życie. Jestem zwolennikiem amerykańskich muscle carów, ale no te małe samochodziki też mają swoje plusy, bo łatwiej zaparkować, no i dużo mniejsze spalanie. Oczywiście mówię o większych miastach. Zresztą, teraz wszędzie radary i korki, nie wspominając już o rozjebanych drogach, także nie ma gdzie się rozpędzać zbytnio.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sztos19
VIP

Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 2773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 2:14, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
No wiesz Roberto autostrad mamy coraz wiecej, takze jest juz gdzie sie rozpedzic...[a mam nadzieje, ze tych lepszych dróg tez bedzie przybywac]..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
JaCube
Normalny Palacz

Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:55, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
@loony zgadzam się w 100% z Tobą, jednak kryzys, który uważam jest sztuczny i powinien się nazywać po prostu kradzież, tak jak sztuczne jest pieprzenie o ekologii ma wpływ, a właściwie jest tylko specjalnie wytworzonym pretekstem, cała machina się nakręca.
Ostatnio zmieniony przez JaCube dnia Śro 14:57, 17 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
loony
Moderator

Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leszno/Wroclove Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:45, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
@merkury - no to widzisz, kolejna niepotrzebna wymiana zdań i nieporozumień, bo ja akurat odpisywałem w temacie downsizingu który mamy teraz w europie, czyli silników typu 1.2 turbo
A co do ich mniejszego spalania, to bujda na kółkach. 1.2 turbo, spali tyle samo co 1.6-1.8 wolnossący.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
merkury
Zaawansowany Palacz

Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:39, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
sztos19 napisał: | No wiesz Roberto autostrad mamy coraz wiecej, takze jest juz gdzie sie rozpedzic... |
Gdzie się rozpędzić? 130 km/h? Maluch tyle jechał, co prawda się rozlatywał, ale jechał
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sztos19
VIP

Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 2773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 2:51, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Merkury nie przesadzaj, sa odcinki naprawde dobrych dróg, gdzie miejscami mozna sie rozpedzic nawet i 180 km/h, a nawet wiecej [np. tyle ile fabryka dala]...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
merkury
Zaawansowany Palacz

Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:35, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Ależ oczywiście- mamy naprawdę dobre drogi można się motórem nawet do 300 rozpędzić. Ile jest takich odcinków płaskich w Polsce jak w Rawie Mazowieckiej?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sztos19
VIP

Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 2773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:14, 19 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Merkury ale biorac pod uwage, to co bylo jakies 20lat temu, to chyba musisz przyznac ze troche sie zmienilo na lepsze [nie twierdze, ze teraz jest idealnie].
Lata zaniedban i brak pieniedzy zrobilo swoje, teraz przynajmniej cos próbuja robic, w latach 90 nic sie nie robilo [a wtedy wlasnie powinno sie inwestowac w drogi itp., ale wtedy byly inne piorytety]...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
JaCube
Normalny Palacz

Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:25, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Polecam profil użytkownika saabkyle04, facet ma na tą chwilę 1512 profesjonalnie zrobionych filmików z przeglądem różnych samochodów, głównie luksusowych. Daję link do Ford'a Mustang'a z 1966:
http://www.youtube.com/watch?v=cn2_wU23H2E
Ostatnio zmieniony przez JaCube dnia Sob 10:26, 27 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
roberto2012
Administrator

Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 3613
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:38, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Też polecam ten kanał. Oglądam jego filmiki już dobre dwa lata i niezłe fury pokazuje Czasem jakieś zabytkowe dorwie, albo jakieś luksusowe/sportowe z ostatnich lat, czy nawet te najnowsze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sztos19
VIP

Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 2773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:20, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
JaCube wielkie dzieki za link [bardzo ciekawe samochody]...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ryanwolfe
VIP

Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 1438
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:35, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Cały weekend się do samochodu nie zbliżałem ze względu na permanentne pozostawanie pod wpływem alkoholu, ale jutro sobie trochę km nabiję bo ojciec mnie wysyła w trasę w interesach
Fajny był wczoraj odcinek "Zakupu Kontrolowanego", widział ktoś może?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sztos19
VIP

Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 2773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 1:03, 29 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Mercedes-Benz CL-Class model chronology - CUDA NIE SAMOCHODY.......
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ryanwolfe
VIP

Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 1438
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:06, 29 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Ja dzisiaj widziałem fajnego Mercedesa SLK cabrio Musze kiedyś mieć kabriolet choćby się waliło i paliło
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sztos19
VIP

Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 2773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:00, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Jesli cabriolet to tylko - [Mercedes-Cl-cabrio].......
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ryanwolfe
VIP

Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 1438
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:51, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
Widział ktoś dzisiaj "zakup kontrolowany" Zacnie było bo szukali auta jednocześnie rodzinnego i ze sportowym zacięciem, było Porsche Cayenne, Audi RS 4, Infiniti G37 X i Mercedes CLS AMG
Nawet ojciec mój po programie oglądał w sieci Cayenne i coś wspominał, że może złamie hegemonię japońskich samochodów w domu jak będzie swój wymieniał pod koniec roku-praktycznie ta sama półka cenowa co Land Cruiser V8, ale jest ta magia Porsche Ma umówić się na jazdę próbną w którąś sobotę, oczywiście też się wprosiłem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sztos19
VIP

Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 2773
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:00, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
Porsche Cayenne jak najbardziej na nasze drogi, poniewaz zwykle Porsche to moze dobre jest, jak ktos mieszka w poludniowej Francji albo w Niemczech.
W Polsce taki samochód to meczarnia, i trzeba miec tzw.mocne plomby w zebach, jak sie nieraz widzi tak duze dziury, to szkoda by bylo samochodem za kilkaset tys.zlotych pomykac przez te nasze drogi...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|